Mathijs Visser genomineerd als Versmarketeer van het Jaar

SB_LOGO-300px

Mathijs Visser, eigenaar van CatchDM en Streekbox, is één van de negen genomineerden voor de verkiezing van Versmarketeer van het jaar 2013. Een jury van tien marketingspecialisten selecteerde de genomineerden. Wie wordt de gepassioneerde en innovatieve opvolger van Harm-Jan van Dijk, initiatiefnemer Landmarkt en winnaar van 2012? Dat zal blijken op dinsdag 28 mei tijdens de feestelijke prijsuitreiking.

Sinds ruim een jaar levert Streekbox wekelijks alle ingrediënten en recepten voor complete maaltijden: smaakvolle producten, lokaal geteeld of geproduceerd en met een eerlijke prijs voor de boeren. Doordat steeds meer mensen bewuster gaan leven en eten, groeit de vraag naar verse producten die eerlijk en duurzaam zijn geproduceerd. Streekbox speelt in op deze behoefte en levert wekelijks een box met ingrediënten die lokaal zijn geproduceerd door de kleinere boer. Zodoende is het mogelijk om de producten echt vers te leveren, is de CO2 uitstoot beperkt door de kleinere afstand van producent naar consument en is een eerlijke prijs mogelijk voor de boer.
Versmarketeer van het Jaar is de verkiezing van de beste marketingspecialist van versproducten in vlees, vis, zuivel, AGF, sierteelt, brood en ijs. Wie vervulde een voortrekkersrol op het gebied van versmarketing? Tijdens het VersEvent 2013 krijgen negen genomineerden een podium om hun verhaal te vertellen. Vers is een overwegend merkloze productcategorie, waardoor het marketingspel meestal heel anders gespeeld moet worden. Er zijn zowel grote als kleine pioneers in vers die opvallen en daadwerkelijk ‘het spel veranderen’. Het belang van marketing in vers in binnen- en buitenland groeit, en daarmee ook de waarde van het vak Versmarketing.
Het VersEvent is dé ontmoetingsplek ter inspiratie en kennisuitwisseling voor ondernemers en marketeers in vers. Het evenement vindt plaats op 28 mei op de Lukkienstudio’s in Ede.

Dit jaar koos de jury onder leiding van Vincent Deenen (Nima-Food & Agri en Grodan) negen genomineerden uit zestig kandidaten. Naast Mathijs Visser zijn genomineerd: Jaap Korteweg, directeur De Vegetarische Slager; Maaike de Reuver en Charlotte van Leeuwen, oprichters We Canteen; Jan Klerken, directeur Scelta Mushrooms; Caroline van der Lande en Nikki Wiesman, oprichters De Buurtboer; Nick Visser, commercieel directeur DGS Group;Rob Kusters, nationaal account manager melkveehouderij en zuivelbedrijf Den Eelder; Gerco Mast, marketing manager Purple Pride; Frenkel Denie, marketing director branded FrieslandCampina.